Imobiliare brasov, agentii imobiliare, apartamente, inchirieri, case

spatii comerciale brasov

Sfaturi pentru chiriasi.

Care sunt informatiile generale care trebuiesc cunoscunte pentru redactarea si incheierea unui contract de inchiriere? Contractul de închiriere protejează atât proprietarul, cât şi chiriaşul. Având toate aspectele explicate clar, în scris, eventualele probleme ulterioare pot fi lămurite mult mai uşor.

Foloseşte termeni specifici şi evită construcţiile interpretabile şi evazive. In acest sens, sugestia noastra este sa folositi draftul de contract propus de agentia imobiliara care intermediaza inchirierea pentru ca este de specialitate si acopera toata gama de situatii ce se pot ivi. Dacă proprietarul apartamentului îţi propune un contract nescris, adică un acord verbal, ai grijă ca acest lucru să nu se întoarcă împotriva ta. Neavând cum să dovedeşti înţelegerea stabilită anterior, rişti să te oblige să eliberezi imobilul oricând doreşte. De exemplu, ar putea primi o ofertă de vânzare sau se mută nişte rude ale proprietarului în oraş care vor avea nevoie de o locuinţă.

Proprietarul poate cere anularea contractului doar la termenele scadente, trimiţând înştiinţări cu motivele de anulare ale contractului.

Chirias fiind, ce trebuie urmarit in contractual de inchiriere?

  • - cine este responsabil de efectuarea reparaţiilor imobilului în condiţiile în care această necesitate apare.
  • - care este data la care este plătită chiria.
  • - cât de des te vei întâlni cu proprietarul, cu cât timp înainte îşi va anunţa vizita.
  • - care sunt condiţiile care duc la rezilierea contractului.
  • - citeşte cu atenţie contractul pentru a evita includerea unor rubrici cu care nu eşti de acord: redecorări, animale de casă, primirea oaspeţilor, gătit sau alte preferinţe ale proprietarului.
  • - dacă hotărăşti să faci unele reparaţii, asigură-te că ai o împuternicire din care să reiasă acordul proprietarului.
  • - garanţia - suma pentru eventualele reparaţii pe care le va necesita locuinţa; dacă nu ai provocat reparaţii neprevăzute, asigură-te că această sumă va fi returnată la încheierea contractului de închiere.

contractele de închiriere au valabilitate doar dacă sunt întocmite în scris, fiecare parte primind un exemplar. Daca sunt incheiate la notar, contractele de inchiriere reprezinta titlu executoriu iar clauzele lui pot fi direct executate silit prin executorul judecatoresc, eliminand disconfortul, pierderea de timp si cheltuiala ocazionate de un proces.

Sfaturi pentru vanzator.

Care sunt pasii pentru vinderea cat mai profitabila si in conditii profesionale a proprietatii dvs?

1. Pregatirea actelor:

Inainte de a pune in vanzare o proprietate imobiliara este necesar sa va asigurati ca toate actele sunt in regula, exemplu: daca este intabulat si declarat la finante, succesiunea incheiata, impozitele platite la zi, ipoteca radiata din foaia de sarcini a imobilului - daca e ste cazul, etc. Puteti pierde o oferta foarte buna sau un client daca toate aceste aspecte nu sunt puse la punct.

2. Pretul:

Bineinteles ca dumnavoastra sperati sa obtineti o suma cat mai mare la incheierea tranzactiei. Totusi situatia trebuie privita in mod realist. Apeland la toate informatiile din piata sau la serviciile unei agentii imobiliare veti avea parte de consiliere gratuita in domeniul imobiliar si veti obtine o evaluare realista a pretului. Nu uitati ca majoritatea cumparatorilor sunt informati si analizeaza intotdeuna mai multe oferte. Evident ca vor alege cea mai avantajoasa oferta ce o gasesc dupa criteriile lor de selectie.

Pretul depinte in mare masura si de perioada de timp in care doriti sa vindeti. O vanzare urgenta presupune intotdeauna si un pret mai mic, in timp ce pretul cel mai bun poate fi obtinut doar daca nu va grabiti.

3. Publicitatea:

Oferta dumneavoastra trebuie facuta publica si veti fi cu atat mai avantajat cu cat sporiti caile si modalitatile de expunere publica. Noi va sugeram sa promovati oferta dumneavoastra utilizand toate formele de publicitate: internet, publicatii locale si nationale, reviste de afaceri, etc., in felul acesta veti avea posibilitatea sa intrati in contact direct atat cu potentialii clienti cat si cu diferite agentii imobiliare.

In functie de impactul publicitatii facute, puteti reveni la etapa pretului, facand ajustarile necesare: cresterea sau scaderea pretului.

4. Selectionarea unei agentii imobiliare:

Este bine pentru dumneavoastra sa luati in considerare toate ofertele ferme primite si sa decideti daca lucrati sau nu cu o agentie imobiliara, sau daca veti lucra exclusiv cu o singura agentie imobiliara. Negocierea pretului depinde in mare masura de acestea. Nu uitati sa negociati totul la maxim, sa cereti in permanenta imposibilul ca sa fiti sigur ca veti obtine tot ce este posibil - ne referim atat la pretul proprietatii imobiliare, cat si la toate conditiile de colaborare cu o agentie: termene, comisioane, taxe, etc.

Totusi nu uitati ca marja de negociere este una dintre cele mai raspandite strategii aplicate pe piata imobiliara, iar aratandu-va rezonabil si deschis la negociere puteti castiga cumparatorul de partea dvs.

5. Selectionarea ofertelor:

Nu pierdeti contactul cu potentalii cumparatori. Implicati-va direct in toate negocierile chiar daca lucrati sau nu cu o agentie imobiliara. Tineti cont de sfatul agentului, nu uitati ca el este de partea Dvs.

6. Intocmirea actelor:

Daca lucreti cu o agentie imobiliara, atunci lucrurile sunt simple - agentia se ocupa de toate actele, Dvs. doar trebuie sa le semnati. Nu uitati ca actele trebuie autentificate de un notar, vanzarea efectiva facandu-se doar in fata acestuia.

Daca nu vindeti printr-o agentie atunci tot la un notar trebuie sa ajungeti, numai ca actele trebuie sa le pregatiti singur. Desi nu este obligatoriu, sfatul nostru este sa apelati la o agentie imobiliara.

Care sunt avantajele colaborarii cu o agentie pentru intermedierea tranzactiei proprietatii dvs?

  • - Evaluarea realista a pretului.
  • - Publicitatea ofertei.
  • - Selectia cumparatorilor.
  • - Securitatea tranzactiei.
  • - Obtinerea in timpul cel mai scurt a pretului optim.
  • - Verificarea si realizarea in timp util a documentatiei de vanzare.

Care sunt neplacerile de care sunteti scutit in cazul colaborarii cu o agentie imobiliara?

  • - Transformarea imobilului dumneavoasta intr-un pasaj pietonal pe unde sa treaca zeci de vizitatori mai mult sau mai putin interesati.
  • - Risipa de timp si bani pentru: pregatirea documentatiei de vanzare, studierea pietei, gasirea potentialilor cumparatori.
  • - Implicarea in tranzactii care ar putea avea urmari dintre cele mai neplacute.
  • - Imposibilitatea finalizarii unei tranzactii odata incepute.
  • - Neplaceri ce decurg din evaluarea gresita a imobilului.

Ce trebuie sa stiti cand cumparati un teren?

Care sunt informatiile pe care trebuie sa le stim in momentul in care vrem sa cumparam un teren?

Locatia-zona:

Este bine sa stim, inca de la inceput, ce destinatie vom da terenului. Daca dorim sa cumparam un teren, doar ca o alternativa la depozitele bancare, locatia este esentiala. Inainte de orice altceva, trebuie sa aflam zonele in care evolutia preturilor va pastra un trend ascendent. Din nefericire, in jurul capitalei nu mai exista zone cu o buna evolutie a preturilor. In ultimii ani preturile au luat-o serios in jos cu scaderi si de 80%. Poate e un bun moment de achizitie in scop rezidential.

Utilitati:

Daca achizitionarea unui teren are drept scop construirea unui imobil de birouri sau costruirea unei case, alaturi de locatie, un alt element, esential de urmarit, il reprezinta planul de retele, cu utilitatile aferente. De fapt, toate aceste elemente se vor reflecta in pretul terenului. Un teren fara utilitati, intr-o zona marginasa, fara infrastructura, va avea un pret pe masura lipsurilor. Toate aceste lipsuri reprezinta viitoare investitii (cheltuieli), pe care trebuie sa le luati in calcul.

Certificatul de Urbanism:

Cu toate ca legea nu va obliga ca la achizitionarea unui teren sa solicitati un Certificat de Urbanism, este bine sa stiti ce inseamna acest lucru. Certificatul de Urbanism are doua articole importante: regimul juridic si regimul tehnic.

PUG, POT, CUT:

Regimul tehnic defineste, de regula, cei trei parametrii prevazuti in Planul Urbanistic General - PUG: Regimul de Inaltime, Procentul de Ocupare al Terenului - POT si Coeficientul de Utilizare al Terenului - CUT.

PUZ:

In situatia ideala parcela pe care o doriti dvs. face parte dintr-o zona pentru care a fost elaborat si aprobat un PUZ (Plan de Urbanism Zonal).Vanzarea unei astfel de parcele pentru care a fost eliberat un Certificat de Urbanism in vederea vanzarii, va poate conferi protectie maxima din punct de vedere tehnic si evitati neplacerile care pot sa apara, enumerate mai jos.

Vecinii, deschiderile, trotuarele, drumurile de servitute:

Tineti cont si de alte limitari de constructie in zona respectiva ca de exemplu ce spatiu trebuie sa lasi fata de vecini. Ce deschidere minima trebuie sa aiba terenul la strada.

Daca doriti sa cumparati teren intr-o zona in care nu sunt foarte multe constructii si unde nu exista inca strazi si trotuare asfaltate, faceti un drum la primarie si intrebati daca trebuie lasat spatiu pentru trotuar. Va puteti trezi ca trebuie sa retrageti gardul 2 metri, pentru trotuar, atunci cand se va face, si va strica toate planurile.

Daca terenul este lipit de terenul altui proprietar fara ca intre ele sa existe strada, vanzatorul trebuie sa lase drum de acces, o fasie de-a lungul terenului. Sa nu va treziti ca un alt vecin are drept de servitute chiar pe terenul Dvs.

Conductele de utilitati ce traverseaza un teren si liniile electrice:

Obligatoriu verificati daca pe sub teren nu trec conducte de gaz (se verifica la gaze) sau daca nu au existat inainte alte constructii care e posibil sa fi afectat structura solului. In cazul in care terenul este subtraversat de conducte de gaz nu aveti dreptul de a construi nimic pe un perimetru destul de mare, desi terenul este intravilan. Legislatia prevede ca in apropierea unei conducte de transport al gazelor naturale de inalta presiune sa nu se construiasca locuinte la o distanta mai mica de 50 de metri, iar pentru cele de joasa presiune la o distanta de 5 metri. Deci este mai simplu si mai sigur pentru cumparator daca exista un PUZ pentru terenul respectiv. De obicei exista un Certificat de Urbanism dar nu exista un PUZ, ceea ce inseamna ca nu s-a cerut avizul Transgaz sau Distrigaz privind inexistenta vre-unei conducte ce ar putea traversa terenul. Atentie, Extrasul de carte funciara, va ofera doar informatii legate de tipul de teren (de ex. intravilan) si ca nu este grevat de sarcini, deci nu va ofera nici o garantie privind restrictiile de construire.

Nu este recomandata cumpararea unui teren in apropierea liniilor electrice de mare tensiune. Este posibil ca sanatatea omului sa fie influentata de campurile magnetice ce insotesc aceste linii de curent electric si deasemenea este foarte posibil sa nu primiti autorizatie de constructie.

Terenul este recomandat sa fie pe o suprafata plana sau situat intr-un punct mai inalt. Sa nu fie in vale pentru ca probabil vei avea probleme cu inundatiile. Puteti totusi inainte sa faceti si niste teste de sol de specialitate care sa va asigure ca puteti construi exact ceea ce va doriti.

Actele juridice:

Trecand peste restrictiile de ordin tehnic va recomandam sa aveti mare grija si la cele de ordin juridic. Puteti evita eventualele probleme viitoare apeland la sfaturile unor specialisti, agentii imobiliare, avocati si notari.

Care sunt taxele platite de vanzatorul, persoana fizica, in momentul vanzarii unui imobil?

Incepand cu 01.01.2007 proprietarul unui imobil de orice fel (casa, apartament, teren cu sau fara constructii) trebuie sa plateasca in momentul vanzarii un impozit calculat dupa cum urmeaza:

1) Pentru imobilele de orice fel dobandite in termen de 3 ani pana la data vanzarii:

  • - 3 % pana la valoarea de 200.000 RON, inclusiv.
  • - 2 % + 6.000 RON la valoare ce depaseste 200.000 RON.

2) Pentru imobilele dobandite de peste 3 ani:

  • - 2 % pana la valoarea de 200.000 RON, inclusiv.
  • - 1 % + 4.000 RON la valoarea ce depaseste 200.000 RON.

Impozitul trebuie platit la notar in momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare si se calculeaza la valoarea imobilului declarata de parti la notar.

3) Sunt scutite de la plata impozitului urmatoarele cazuri:

  • - la dobândirea dreptului de proprietate asupra terenurilor si constructiilor de orice fel, prin reconstituire în temeiul legilor speciale.
  • - la dobândirea dreptului de proprietate din donatie între rude si afini pâna la gradul al III-lea inclusiv, precum si între soti.

4) Pentru transmisiunea dreptului de proprietate mostenit nu se datoreaza impozitul prevazut la alin (1), daca succesiunea este dezbatuta si finalizata în termen de 2 ani, de la data decesului autorului succesiunii. In cazul nefinalizarii procedurii succesorale în termenul prevazut mai sus, mostenitorii datoreaza un impozit de 1% calculat la valoarea masei succesorale.

Care sunt taxele platite de cumparatorul, persoana fizica, in momentul cumpararii unui imobil?

La incheierea contractului de vanzare-cumparare cumparatorul plateste la notar numai onorariul notarial.

Onorariul notarial se plateste in momentul incheierii actului de vanzare-cumparare si se calculeaza in functie de valoarea declarata de parti la Notar.

Care sunt taxele platite de persoanele juridice in momentul cumpararii unui imobil?

  • - impozitul pe profit aferent operatiunii de vanzare-cumparare.
  • - taxa de cadastru si publicitate imobiliara in valoare de 100 RON + 1 % din valoarea imobilului declarata de parti la notar.